Harta dezvoltarii tale profesionale - Scenariu pentru o discutie cu seful tau

harta dezvoltarii personale - 3facturi.ro

Ce este o discutie despre harta dezvoltarii tale profesionale? Este o intalnire intre tine si managerul tau, pentru a ii prezenta si discuta planurile tale pentru urmatoarele 12 luni (sau orice alta perioada de timp pe care o consideri utila). Ii vei expune obiectivele tale, dar si salariul care ti se pare potrivit pentru rolul si obiectivele descrise.

Scopul acestei intalniri este de a informa asupra asteptarilor si dorintelor tale pentru ca tu si managerul tau sa aveti o intelegere comuna a posibilitatilor tale de dezvoltare dar si pentru a identifica si discuta punctele de divergenta.

Prezentam mai jos un scenariu simplu pentru o discutie despre harta ta profesionala.

 

In ultimul an ai preluat responsabilitati noi si doresti sa te asiguri ca la discutia de dezvoltare profesionala pe care o ai anual cu managerul tau, acesta va veni cu o propunere de salariu potrivita noilor tale sarcini de munca. Pentru a evita ca managerul tau sa iti propuna cu mandrie o marire de salariu standard, trebuie ca mai intai sa ai cu el o discutie despre harta ta profesionala, iar propunerea noastra este ca acest lucru sa aiba loc cu trei luni inainte. Ideea este sa ii comunici din timp managerului tau ca ai ambitii mai mari, nu numai in ceea ce priveste salariul, ci si in ceea ce priveste obiectivele jobului tau si impactul activitatii tale asupra departamentului.

Tu (in timp ce aduni hartiile de pe masa de sendinte, cand tu si managerul tau sunteti singuri in sala de conferinte): Pot sa iti adresez o intrebare?

Manager: Bineinteles!

Tu: Ma gandeam daca am putea sa gasim un pic de timp candva in urmatoarele saptamani pentru a ne sincroniza asupra planurilor mele.

Manager: Ce fel de planuri?

Tu: Doar harta dezvoltarii mele profesionale pentru urmatoarele 12 luni. As dori sa vad ce crezi despre prioritatile si obiectivele pentru care lucrez, pentru a ma asigura ca suntem pe aceeasi lungime de unda.

Manager: Un plan anume?

Tu: Este o perspectiva mai larga, acoperind toate proiectele la care lucrez, pentru a vedea de exemplu prioritatile lor relative si directia pentru fiecare dintre ele.

Manager: O jumatate de ora este in regula?

Tu: As spune o ora. Nu trebuie sa fie imediat.

Manager: OK, rezerva o data in calendar peste doua saptamani.

Acum ai intalnirea cu managerul tau programata si poti incepe sa te pregatesti pentru ea. Incepe prin a analiza jobul tau pe parcusul anului trecut, cum vor evolua proiectele de care te ocupi si rolul pe care il ai in urmatoarele 12 luni. Fa o lista cu toate reusitele tale majore si cu momentele de “Aha!” de pe parcursul anului trecut. Poti continua cu o lista a proiectelor si prioritatilor pentru anul care urmeaza.

 

Plan pentru harta dezvoltarii profesionale

 

Mai jos poti citi un exemplu de Plan pentru harta dezvoltarii profesionale pe care il poti prezenta la intalnirea cu managerul tau:

 

Rolul meu: Asistent de vanzari

  • Coordonez comenzile din sase tari europene catre Productie, apoi catre Logistica si livrare.
  • Monitorizez sistemul de vanzari pentru a aloca facturile si plata comisioanelor de vanzare comenzilor corespunzatoare.
  • Raspund la telefoane si email-uri de verificare a comenzillor din partea clientilor si a reprezentantilor de vanzari (In medie 150/saptamana).
  • Educ agentii de vanzari in procesul de coordonare a comenzilor si rolul lor de a grabi comenile catre clienti.

Scopul meu in ultimele 12 luni: reducerea timpului mediu de la comanda la livrare, de la 2,5 saptamani la 1,8 saptamani; educarea a 14 agenti de vanzari in folisirea sistemului nostru.

Rolul meu in urmatoarele 12 luni:

Pot reduce ciclul de la comanda la livrare cu cateva zile prin dezvoltarea, impreuna cu departamentul IT, a unei componente online de informare asupra statusului unei comenzi pentru clientii si agentii nostri de vanzari. Pot fi reprezentantul Departamentului de vanzari in acest proces si sa lansam sistemul in 4-6 luni. Rolul meu poate sa isi schimbe focusul de la a raspunde la intrebarile despre statusul comenzilor la educarea agentilor de vanzari si a clientilor. Vad o posibilitate in a crea un serviciu de suport de vanzari pentru clientii nostri, care ar putea reduce la jumatate numarul telefoanelor si al emailurilor trimise catre biroul nostru.

Obiectivele mele in urmatoarele 12 luni:

Principalele trei obiective pentru urmatoarele 12 luni sunt:
  • sa lucrez cu departamentul IT pentru a crea sistemul de suport online pentru comenzi
  • sa reduc timpul comanda-livrare la 1,5 saptamani sau mai putin.
  • sa migrez catre un rol de Trainer pentru Clienti si Agenti de vanzari, cu posibilitatea de a calatori in cele patru regiuni pe care le acoperim
  • sa ajut la angajarea si formarea unui Coordonator de vanzari la biroul local pentru a monitoriza sistemul de suport online pentru comenzi si pentru a grabi comenzile atunci cand apar probleme.

Planul salarial propus este:

Propun o ajustare a salariului de la ... la .... pe luna.
 
 
3facturi.ro
Utilizatorii înregistraţi pot salva datele clienţilor şi ale produselor economisind timp şi uşurând emiterea facturilor. Sistemul este uşor de folosit. Pentru a începe facturarea online trebuie doar să te înregistrezi.

Iți recomandăm să citești