Beneficiile exercițiilor fizice asupra creierului

Beneficiile execitiilor asupra creierului

Care este motivația ta atunci când faci sport?

Majoritatea dintre noi facem sport pentru a fi în formă fizică bună sau pentru a preveni anumite boli, dar știai că sportul îți imbunătățește și sanatatea mentală? "Sportul este cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru creierul tau, cu efect asupra stării de spirit, memoriei și capacității de învățare", spune psihiatrul John Ratey de la Harvard Medical School. "Fiecare 10 minute de activitate fizică produc schimbări în creier."

 

Într-o eră a consumului de medicamente, ignorăm că cel mai bun antidepresiv este mișcarea. Cercetările arată că doar 30 de minute de exerciții cardio, precum alergatul sau mersul cu bicicleta, pot reduce simptomele depresiei la fel de eficient ca un medicament antidepresiv. Mai mult, sportul poate stimula creșterea neuronilor în regiunile din creier afectate de depresie. Studiile pe animale au arătat că activitatea fizică stimulează producția moleculelor care îmbunătățesc conexiunea între celulele nervoase. Acest proces funcționează ca un antidepresiv natural și reduce stresul. Ai o zi proastă? 30 de minute de aerobic sporesc nivelul de chimicale "liniștitoare" din creier precum serotonina, dopamina și noradrenalina. Mai interesant este că exercițiile regulate acționează la nivel celular, contracarând efectul pe care stresul îl are asupra îmbătrânirii, potrivit unui studiu realizat de University of California.

 

Efectele benefice asupra sănătății mentale se extind și asupra imaginii de sine. Nu este nevoie de o transformare completă pentru a te bucura de plusul de încredere oferit de sport, ci este suficient să vezi un progres. Faptul că ai rezistat până la finalul lecției de yoga sau poți ridica o greutate mai mare decât luna trecută sporește aprecierea de sine și îmbunătățește percepția asupra propriului corp.

 

Sportul ne face mai inteligenți. Mai exact, fitnessul sporește nivelul chimicalor din creier denumite factori de creștere, care ajută la formarea conexiunilor între celulele creierului și activează celulele noi în procesul de învățare. Activitățile complexe precum sportul sau dansul impulsionează cel mai mult creierul să se dezvolte. “La fel ca și mușchii, celulele cerebrale trebuie forțate pentru a crește, iar atunci când trebuie să te gândești la coordonare, creierul tău este intens stimulat,“ spune Ratey subliniând rolul important al sportului în sporirea neuroplasticității creierului.

 

Sportul ne ajută și să ne simțim mai fericiți. Un studiu realizat de Universitatea din Bonn a confirmat existența euforiei alergătorului. Starea de euforie apare cu prevalență când te angajezi în exerciții intensive și este rezultatul eliberării de endorfine în organism. Ratey recomandă intervale de antrenament de intensitate ridicată. Execută exercițiile în intervale scurte de intensitate maximă urmate de perioade de recuperare activă. “Te vei simți excelent pentru restul zilei,” spune Ratey.

3facturi.ro
Utilizatorii înregistraţi pot salva datele clienţilor şi ale produselor economisind timp şi uşurând emiterea facturilor. Sistemul este uşor de folosit. Pentru a începe facturarea online trebuie doar să te înregistrezi.