Noutăți la o cafea

3facturi.ro
Utilizatorii înregistraţi pot salva datele clienţilor şi ale produselor economisind timp şi uşurând emiterea facturilor. Sistemul este uşor de folosit. Pentru a începe facturarea online trebuie doar să te înregistrezi.
Beneficiile execitiilor asupra creierului Beneficiile exercițiilor fizice asupra creierului

Care este motivația ta atunci când faci sport?

Majoritatea dintre noi facem sport pentru a fi în formă fizică bună sau pentru a preveni anumite boli, dar știai că sportul îți imbunătățește și sanatatea mentală? "Sportul este cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru creierul tau, cu efect asupra stării de spirit, memoriei și capacității de învățare", spune psihiatrul John Ratey de la Harvard Medical School. "Fiecare 10 minute de activitate fizică produc schimbări în creier."

 

Într-o eră a consumului de medicamente, ignorăm că cel mai bun antidepresiv este mișcarea. Cercetările arată că doar 30 de minute de exerciții cardio, precum alergatul sau mersul cu bicicleta, pot reduce simptomele depresiei la fel de eficient ca un medicament antidepresiv. Mai mult, sportul poate stimula creșterea neuronilor în regiunile din creier afectate de depresie. Studiile pe animale au arătat că activitatea fizică stimulează producția moleculelor care îmbunătățesc conexiunea între celulele nervoase. Acest proces funcționează ca un antidepresiv natural și reduce stresul. Ai o zi proastă? 30 de minute de aerobic sporesc nivelul de chimicale "liniștitoare" din creier precum serotonina, dopamina și noradrenalina. Mai interesant este că exercițiile regulate acționează la nivel celular, contracarând efectul pe care stresul îl are asupra îmbătrânirii, potrivit unui studiu realizat de University of California.

 

Efectele benefice asupra sănătății mentale se extind și asupra imaginii de sine. Nu este nevoie de o transformare completă pentru a te bucura de plusul de încredere oferit de sport, ci este suficient să vezi un progres. Faptul că ai rezistat până la finalul lecției de yoga sau poți ridica o greutate mai mare decât luna trecută sporește aprecierea de sine și îmbunătățește percepția asupra propriului corp.

 

Sportul ne face mai inteligenți. Mai exact, fitnessul sporește nivelul chimicalor din creier denumite factori de creștere, care ajută la formarea conexiunilor între celulele creierului și activează celulele noi în procesul de învățare. Activitățile complexe precum sportul sau dansul impulsionează cel mai mult creierul să se dezvolte. “La fel ca și mușchii, celulele cerebrale trebuie forțate pentru a crește, iar atunci când trebuie să te gândești la coordonare, creierul tău este intens stimulat,“ spune Ratey subliniând rolul important al sportului în sporirea neuroplasticității creierului.

 

Sportul ne ajută și să ne simțim mai fericiți. Un studiu realizat de Universitatea din Bonn a confirmat existența euforiei alergătorului. Starea de euforie apare cu prevalență când te angajezi în exerciții intensive și este rezultatul eliberării de endorfine în organism. Ratey recomandă intervale de antrenament de intensitate ridicată. Execută exercițiile în intervale scurte de intensitate maximă urmate de perioade de recuperare activă. “Te vei simți excelent pentru restul zilei,” spune Ratey.

Adăugat: 30/01/2015
Rutină? Cum poți să îți menții motivația la muncă | 3facturi.ro Rutină? Cum poți să îți menții motivația la muncă

Sunt anumite profesii unde aparent nu este loc de creativitate, ci trebuie să urmezi pașii ca la carte. La fel, anumite locuri de muncă au activitățile standardizate, iar rutinele sunt bine definite. Ca angajat te poți simți o rotiță în marea mașinărie corporatistă. Totodată, este în natura umană să ne dorim să evoluăm ca indivizi și să contribuim la binele general al grupului din care facem parte, iar locul de muncă nu trebuie să fie o excepție.

Îți prezentăm mai jos câteva strategii pentru a îți ține motorul încins atunci când munca devinde o rutină.

 

Folosește timpul

Chiar și la un loc de muncă unde totul este standardizat și trebuie să respecți anumite rutine, există o marjă de timp pe care o poti folosi așa cum dorești. Pe săptămână sau lună poate fi vorba de multe ore sau zile. Folosește acest timp pentru a te dezvolta.

 

Folosește grupul

Împreună cu colegii puteți eficientiza procesele și standardiza anumite activități pentru a câștiga mai mult timp liber. Totodată, puteți să împărțiți sarcinile plictisitoare.

 

Țintește către ceva mai bun

Doar pentru că o activitate este estimată să dureze maxim trei luni, nimic nu te împiedică să te gândești la cum o poți desfășura într-un timp mult mai scurt.  În loc de a alege o cale bătută poți să îți folosești creativitatea să experimentezi soluții de a obține un rezultat mai bun sau mai rapid.

 

Fii parte a procesului de dezvoltare la muncă

Un șef bun iși ajută colaboratorii să reflecteze asupra activității lor, pentru a înțelege ceea ce fac, de ce și cum. Comunică-i clar șefului tău că dorești să participi în a dezvolta activitatea ta și a colegilor tăi.

Adăugat: 08/11/2014
Femeile aduc competențe unice în mediul de afaceri | 3facturi.ro Femeile aduc competențe unice în mediul de afaceri

Cum își pot folosi femeile mai bine competențele în mediul de afaceri? Nu rar auzim bărbații mărturisind "Știi, soția mea mea se ocupă de familie, munca de la birou munca și angajamentele personale cu o grație pe care eu nu o să o am niciodată."  Oricine a început o afacere știe că multi-taskingul, agilitatea și abilitatea de a urmări evoluția lucrurilor sunt esențiale pentru succesul ca antreprenor.

Un alt factor important pentru succesul în afaceri este nivelul inteligenței tale emoționale. Principala cauză a eșecului unor manageri nu este IQ-ul, ci lipsa inteligenței emoționale (IE). Inteligența emoțională este capacitatea de a identifica sentimentele, pentru a motiva și pentru a gestiona eficient emoțiile noastre și ale celorlalți. Descrie comportamente care susțin oamenii atunci când rolurile lor la muncă și în viața privată devin mai complexe și mai solicitante.

Femeile au posibilitatea de a deveni antreprenori de succes din aceste principale trei motive:

  • Abilitatea de a face mai multe lucruri simultan (multi-tasking)
  • Capacitatea de a se adapta rapid la schimbări (agilitatea)
  • Inteligență emoțională superioară

Creierul femeilor funcționează diferit de cel al bărbaților, arată cercetările neurologice, făcându-le mult mai bune la multi-tasking. Ele sunt mai pregătite să lucreze cu resurse limitate și să jongleze prioritățile, abilități necesare în mediul de afaceri.

Mulți tineri întreprinzători vor să balanseze munca cu viața personală. Femeile par să poată lucra eficient și în paralel cu o categorie variată de activități, de la marketing, cumpărături pentru următoarele două săptămâni, propuneri de dezvoltare și programul săptămânal al copiilor.

Dacă nu poți fi agil, ratezi oportunități și avantajul competitiv. Agilitatea presupune abilitatea unui lider de a își menține echipa motivată și alertă pentru a acționa repede într-un mediu in schimbare. Organizațiile cu performanțe ridicate identifică rapid oportunitățile și demontează orice barieră care împiedică executarea rapidă a strategiilor și a planurilor. Femeile lucrează bine în echipă. Literatura de specialitate prezintă numeroase dovezi că, în general, femeile sunt mai predispuse să ajungă la un consens decât bărbații. Echipele cu performanțe ridicate au un scop comun și lasă deoparte egoul pentru a putea atinge rezultatele dorite. Aparent, femeilor le este mai ușor să se concentreze mai mult pe ceea ce dorește colectivul, decât pe dorințele individuale.

Femeile au însă o mai bună conștiință de sine decât bărbații. Ele investesc timp în a îi asculta și a empatiza cu ceilalți. Empatia este abilitatea de a înțelege sentimentele și sensul experiențelor celorlalți și de a transmite acest lucru într-un mod care îi face pe ceilalți să se simtă înțelesi. Bărbații se oferă de multe ori să ajute cu o soluție fără a își acorda prea mult timp să înțelegă situația și pe oamenii implicati. Emoțional femeile sunt mai în rezonanță cu ce se întâmplă în jur. Ca rezultat, femeile lider au capacitatea de a dezvolta relații de încredere reciprocă cu ceilalți.

Ca lider, a recunoaște și dezvolta aceste calități în tine și în femeile din jurul tău nu poate decât să contribuie la succesul tău.

Adăugat: 11/10/2014
De ce oamenii de succes nu își aduc telefoanele inteligente în întâlniri | 3facturi.ro Oamenii de succes nu iși verifică telefoanele în timpul întâlnirilor

De fiecare dată când te uiți la telefonul mobil în timpul ședințelor îi enervezi pe șeful și pe colegii tăi, arată un studiu realizat de Marshall School of Business, iar dacă lucrezi cu femei și persoane peste 40 de ani, aceste categorii sunt chiar și mai perturbate decât altele.

Cercetătorii au condus o anchetă pe întreg teritoriul SUA, cu 554 de respondenți, lucrând cu normă întreagă la companii cu peste 50 de angajați și având un venit anual de peste 30 000 USD. Au adresat o varietate de întrebări despre folosirea telefoanelor inteligente în timpul ședințelor și au concluzionat:

  • 86% consideră că este nepotrivit să răspunzi la telefon în timpul ședințelor
  • 84% consideră că este nepotrivit să scrii mesaje sau emailuri în timpul ședințelor
  • 66% consideră că este nepotrivit să scrii mesaje și emailuri în timpul prânzului cu colegii în oraș
  • Cu cât oamenii câștigă mai bine cu atât sunt mai puțin toleranți la folosirea telefoanelor mobile.

Studiul arată și că cei din Generația Y (născuți între anii 1980-2000) sunt mai predispuși să aprobe utilizarea telefoanelor inteligente în timpul ședințelor decât cei peste 40 de ani, ceea ce este ironic, pentru că Generația Y este foarte dependentă de opiniile colegilor lor mai în vârstă pentru a progresa în carieră.

 

TalentSmart a testat inteligența emoțională a peste un milion de persoane din întreaga lume și a ajuns la concluzia că Generația Y are cea mai redusă conștiință de sine la locul de muncă, ceea ce îi împiedică să vadă că utilizarea telefoanelor inteligente în timpul ședințelor le afectează negativ cariera.

De ce atât de mulți oameni - în special cei de succes - consideră că folosirea telefoanelor inteligente în timpul ședințelor este nepotrivită? Atunci când îți verifici telefonul transmiți următoarele mesaje:

  • Lipsă de respect: Consideri că informația din telefonul mobil este mai importantă decât conversația la care participi și consideri că alți oameni sunt mai importanți decât cei care stau chiar în fața ta.
  • Lipsă de atenție: Ești incapabil să te concentrezi la un singur lucru o dată.
  • Nu asculți: Nu practici ascultatul activ, astfel că nimeni din jurul tău nu se simte ascultat.
  • Lipsă de putere: Ești precum un câine al lui Pavlov modern, care reacționezi la capriciile celorlalți prin zumzetul telefonului tău.
  • Lipsă de conștiință de sine: Nu îți dai seama cât de ridicol pare comportamentul tău pentru alții.
  • Lipsă de conșiință socială: Nu înțelegi cum comportamentul tău îi afectează pe cei din jur.

Nu este de mirare că utilizarea telefonului mobil în timpul ședințelor este una dintre cele mai fregvent întâlnite nemulțumiri vis-a-vis de colegi.

Este important să fii clar cu așteptările tale de la ceilalți. Dacă și după ce citesc acest articol colegii tăi continuă să folosească mobilul în ședințe, poti incerca o solutie mai putin conventionala: pune un coș la intrarea în sala de întâlniri cu imaginea unui telefon și cu mesajul "Lasă pistolul la ușă".

Adăugat: 03/10/2014
harta dezvoltarii personale - 3facturi.ro Harta dezvoltarii tale profesionale - Scenariu pentru o discutie cu seful tau

Ce este o discutie despre harta dezvoltarii tale profesionale? Este o intalnire intre tine si managerul tau, pentru a ii prezenta si discuta planurile tale pentru urmatoarele 12 luni (sau orice alta perioada de timp pe care o consideri utila). Ii vei expune obiectivele tale, dar si salariul care ti se pare potrivit pentru rolul si obiectivele descrise.

Scopul acestei intalniri este de a informa asupra asteptarilor si dorintelor tale pentru ca tu si managerul tau sa aveti o intelegere comuna a posibilitatilor tale de dezvoltare dar si pentru a identifica si discuta punctele de divergenta.

Prezentam mai jos un scenariu simplu pentru o discutie despre harta ta profesionala.

 

In ultimul an ai preluat responsabilitati noi si doresti sa te asiguri ca la discutia de dezvoltare profesionala pe care o ai anual cu managerul tau, acesta va veni cu o propunere de salariu potrivita noilor tale sarcini de munca. Pentru a evita ca managerul tau sa iti propuna cu mandrie o marire de salariu standard, trebuie ca mai intai sa ai cu el o discutie despre harta ta profesionala, iar propunerea noastra este ca acest lucru sa aiba loc cu trei luni inainte. Ideea este sa ii comunici din timp managerului tau ca ai ambitii mai mari, nu numai in ceea ce priveste salariul, ci si in ceea ce priveste obiectivele jobului tau si impactul activitatii tale asupra departamentului.

Tu (in timp ce aduni hartiile de pe masa de sendinte, cand tu si managerul tau sunteti singuri in sala de conferinte): Pot sa iti adresez o intrebare?

Manager: Bineinteles!

Tu: Ma gandeam daca am putea sa gasim un pic de timp candva in urmatoarele saptamani pentru a ne sincroniza asupra planurilor mele.

Manager: Ce fel de planuri?

Tu: Doar harta dezvoltarii mele profesionale pentru urmatoarele 12 luni. As dori sa vad ce crezi despre prioritatile si obiectivele pentru care lucrez, pentru a ma asigura ca suntem pe aceeasi lungime de unda.

Manager: Un plan anume?

Tu: Este o perspectiva mai larga, acoperind toate proiectele la care lucrez, pentru a vedea de exemplu prioritatile lor relative si directia pentru fiecare dintre ele.

Manager: O jumatate de ora este in regula?

Tu: As spune o ora. Nu trebuie sa fie imediat.

Manager: OK, rezerva o data in calendar peste doua saptamani.

Acum ai intalnirea cu managerul tau programata si poti incepe sa te pregatesti pentru ea. Incepe prin a analiza jobul tau pe parcusul anului trecut, cum vor evolua proiectele de care te ocupi si rolul pe care il ai in urmatoarele 12 luni. Fa o lista cu toate reusitele tale majore si cu momentele de “Aha!” de pe parcursul anului trecut. Poti continua cu o lista a proiectelor si prioritatilor pentru anul care urmeaza.

 

Plan pentru harta dezvoltarii profesionale

 

Mai jos poti citi un exemplu de Plan pentru harta dezvoltarii profesionale pe care il poti prezenta la intalnirea cu managerul tau:

 

Rolul meu: Asistent de vanzari

  • Coordonez comenzile din sase tari europene catre Productie, apoi catre Logistica si livrare.
  • Monitorizez sistemul de vanzari pentru a aloca facturile si plata comisioanelor de vanzare comenzilor corespunzatoare.
  • Raspund la telefoane si email-uri de verificare a comenzillor din partea clientilor si a reprezentantilor de vanzari (In medie 150/saptamana).
  • Educ agentii de vanzari in procesul de coordonare a comenzilor si rolul lor de a grabi comenile catre clienti.

Scopul meu in ultimele 12 luni: reducerea timpului mediu de la comanda la livrare, de la 2,5 saptamani la 1,8 saptamani; educarea a 14 agenti de vanzari in folisirea sistemului nostru.

Rolul meu in urmatoarele 12 luni:

Pot reduce ciclul de la comanda la livrare cu cateva zile prin dezvoltarea, impreuna cu departamentul IT, a unei componente online de informare asupra statusului unei comenzi pentru clientii si agentii nostri de vanzari. Pot fi reprezentantul Departamentului de vanzari in acest proces si sa lansam sistemul in 4-6 luni. Rolul meu poate sa isi schimbe focusul de la a raspunde la intrebarile despre statusul comenzilor la educarea agentilor de vanzari si a clientilor. Vad o posibilitate in a crea un serviciu de suport de vanzari pentru clientii nostri, care ar putea reduce la jumatate numarul telefoanelor si al emailurilor trimise catre biroul nostru.

Obiectivele mele in urmatoarele 12 luni:

Principalele trei obiective pentru urmatoarele 12 luni sunt:
  • sa lucrez cu departamentul IT pentru a crea sistemul de suport online pentru comenzi
  • sa reduc timpul comanda-livrare la 1,5 saptamani sau mai putin.
  • sa migrez catre un rol de Trainer pentru Clienti si Agenti de vanzari, cu posibilitatea de a calatori in cele patru regiuni pe care le acoperim
  • sa ajut la angajarea si formarea unui Coordonator de vanzari la biroul local pentru a monitoriza sistemul de suport online pentru comenzi si pentru a grabi comenzile atunci cand apar probleme.

Planul salarial propus este:

Propun o ajustare a salariului de la ... la .... pe luna.
 
 
Adăugat: 20/09/2014
Idei creative - vara aceasta iti poti face singur mobilier din paleti

Adoram vara, pentru momentele de relaxare, pentru concedii si pentru timpul petrecut cu prietenii si familia. Dar si pentru ca vara avem mai mult timp liber si nimic nu ne opreste sa ne punem in valoarea creativitatea. Probabil te-ai gandit sa faci o schimbare in casa sau in gradina si ti-ar placea sa faci ceva cu propriile tale maini. In acest articol, doresc sa iti deschid apetitul pentru mobilierul construit din paleti, nu numai pentru frumusetea obiectelor in sine, ci si pentru ca este un mod foarte placut de a petrece o zi activa si creativa in aer liber.

Lasa vizitele la magazine pentru zilele ploioase, invita cativa oameni dragi pentru companie sau ajutor si pune-te pe treaba in gradina sau chiar in parc. Doar imaginatia ta poate pune limita la ceea ce se poate construi - de la cuiere si rafturi, la mese, suporturi de pat, leagane sau mobilier de gradina.

 

Rafturi pentru perete din paleti

Desi mult mai placuta decat alergatul prin magazine, aceasta activitate presupune un pic de planificare:

  1. Trebuie sa calculezi dimensiunile piesei in functie de spatiul unde vrei sa o plasezi
  2. Este recomandat sa faci o schita a obiectului final. Te poti uita pe internet pentru a gasi inspiratie pentru modele, dar si pentru moduri de imbinare, incat sa folosesti cat mai mult structura existenta a paletului.
  3. Trebuie sa iti procuri paleti curati
  4. Trebuie sa iti pregatesti sculele si sa procuri accesoriile:
    • Pentru constructie
      • Ranga, pentru a desface scandurile<
      • Fierestrau, pentru a taia paletul la dimensiunile de care ai nevoie
      • Ciocan si cuie de diferite dimensiuni
    • Pentru finisaj
      • Pila de lemn pentru a rotunji colturile scandurilor
      • Smirghel, pentru a netezi suprafata
      • Lac de lemn
      • Accesorii (cuie decor, manere, cuiere, roti etc), in functie de cum vrei sa personslizezi obiectul
      •  

Mobilier din paleti

Adăugat: 29/07/2014
3facturi.ro | O vara relaxantă, cu mobilul în buzunar O vara relaxantă, cu mobilul în buzunar

Cu setările corecte pentru aplicațiile de pe telefonul mobil poți avea o vară plăcută și fără deranj. În numai câteva minute poți diminua fluxul de informații de care ești asaltat, fără a rata informațiile importante.

1. Micșorează fluxul de informații

Primul lucru pe care îl poți face este să limitezi cantitatea de informații care îți este adresată. Cere să fii scos din cc-ul emailurilor trimise de colegi și dezabonează-te din listele de newsletter și alte emailuri automate pe care nu ești nevoit să le citești.

2. Scoate sunetul pentru notificări

Multe aplicații te notifică cu mesaj și sunet când apare ceva nou, ca de exemplu atunci când primești un email nou. Intră în setările telefonului și dezactivează opțiunea de a primi notificări de la aplicațiile de la care nu ai nevoie de informații actualizate.

3. Nu deranja

Folosește profilul "nu deranja", dacă ai un iPhone sau alt produs Apple. Pentru Android există aplicații cu aceeași funcție. Cu această funcție stabilești ce contacte te pot apela și în ce interval orar. Toate celelate convorbiri sunt preluate de robot sau li se răspunde cu un sms, în timp ce ecranul rămâne stins, indiferent de mesaje sau alte notificări. Poți folosi această funcție pentru a nu fi deranjat în timpul întâlnirilor sau pe parcursul nopții, dar și pentru a avea liniște în vacanță.

4. Automatizează comunicarea

Lasă telefonul să aibă grijă de comunicarea cu cei care te caută, prin setarea funcției de răspuns automat în programul tău de email, iî care anunți că ești în vacanță. Există însă și aplicații mai avansate, precum IFTTT (If This Then That), prin care poți seta ca mesajele importante să ajungă totuși la tine. Astfel, poți fi liniștit că nu ratezi ceva important, fără a fi nevoit să verifici regulat telefonul mobil. În încheiere, gândește-te și la felul în care respecți tu timpul liber al celorlalți. A primi sms-uri sau email-uri seara poate este un stres nenecesar notificar pentru un coleg. Nu deranja nici tu pe alții când au vacanță.

Adăugat: 12/07/2014
3facturi.roZâmbetul social - ce este și cum îl putem identifica Zâmbetul social - ce este și cum îl putem identifica

Fața este singurul loc al corpului uman unde mușchii sunt atașați direct de piele. Astfel, fața umană este nu numai foarte mobilă, ci și foarte expresivă. Putem ușor să ne dăm seama când cineva este trist, furios sau surprins și, mai ales, când este fericit.

Fericirea este trădată de zâmbet, însă, este o distincție între zâmbetul adevărat, care implică toată fața, și zambetul social, despre care o să vorbim mai mult în continuare. Deoarece avem un control ridicat asupra mușchilor din jurul gurii, putem zâmbi în mod conștient. Însă, nu avem același control asupra mușchilor din jurul ochilor și, atunci când zâmbim social, nu zâmbim și cu ochii.

Un alt aspect interesant este că zâmbetul social nu este ceva ce se învată în viața adultă, ci, potrivit cercetatorilor, zâmbetul social e întâlnit la bebelușii de doar 3 luni. Pentru a descifra mai bine acest gen special de zâmbete, politicoase sau chiar false, putem fi alerți la câteva situații și semne:

  • Zâmbetul nu implică întreaga față. Obrajii sunt plați și imobili, iar ochii nu se îngustează așa cum ar face-o în cazul unui zâmbet genuin.
  • Zâmbetul durează prea mult. Un zâmbet sincer dispare după 4 secunde. Un zâmbet fals durează între 5 și 10 secunde.
  • Zâmbetul apare la momente nepotrivite. Un zambet înșelător are tendința să înceapă și să se termine abrupt sau să apară prea devreme sau prea târziu. Un zâmbet poate fi înșelător și dacă ceea ce comunică verbal o persoană nu se sincronizează cu expresia acesteia.
  • Zâmbetul este asimetric și mult mai pronunțat pe o parte a feței. Acest lucru este probabil să se întâmple dacă s-a zâmbit în mod conștient.

În spatele unui zâmbet înșelător poți citi frânturi din ceea ce persoana simte cu adevărat. Le putem numi micro-expresii, care apar atunci când o persoană își întrerupe expresia naturalâ, de obicei pentru a masca o emoție negativă cu un zâmbet. În ultimul rând, fii atent dacă fața persoanei trădează și alte emoții în același timp sau printre zâmbete. În cazul semnalelor amestecate, precum fericire și furie, fii atent să nu treci cu vederea semnalele de furie.

Adăugat: 23/06/2014
3facturi.ro  Ești un șef mai bun, în spațiile de lucru deschise Ești un șef mai bun, în spațiile de lucru deschise

Este știut că spațiile de lucru deschise influențează sănătatea angajaților și armonia la muncă. Însă, potrivit unui studiu suedez, arhitectura spațiului de lucru influențează și părerea angajaților despre șefii lor.

Revista suedeză Arkitekten a remarcat că angajații care lucrează în spațiile de birouri deschise, de dimensiuni medii, își apreciază cel mai mult șefii. Mediile în care s-a observat cea mai negativă părere a angajaților despre șefii lor sunt spațiile cu birouri mici, împărțite de doi, trei angajați. Acest lucru poate fi influențat și de faptul că însăși geografia spațiului implică riscul de a se forma subculturi în cadrul aceleiași echipe, potrivit arhitectei Christina Bodin Danielsson care a realizat studiul, în colaborarea cu Institutul Suedez de Cercetare a Stresului și Institutul de Psihologie din cadrul Universității din Stockholm. Prin comparație, într-un mediu de lucru pentru 10-24 de persoane, toți își pot vedea și auzi șeful mai bine, fiind mai ușor să stabilească o comunicare cu acesta.

Nu există o soluție care să fie potrivită tuturor tipurilor de companii și echipe. De exemplu, birourile împărțite de doi, trei angajați sunt potrivite pentru inovație. Deci, pentru o organizație în care inovația este importantă, această arhitectură a spațiului de muncă este recomandată. Pentru a preveni însă riscul adiacent de a pierde coeziunea echipei, o idee ar fi să se permită personalului să schimbe birourile între ei din când în când, sugerează arhitecta.

Dintre punctele pozitive ale spațiului de lucru deschis amintim apropierea de șef și posibilitatea de a afla rapid o decizie. În cazul birourilor individuale există un blocaj mental de a te duce în biroul colegului sau al șefului și a bate la ușă. Ca șef, te bucuri de o altă vizibilitate a calităților tale de lider într-un mediu de lucru deschis. Pe lângă schimbul rapid de informații, apropierea de colegi îți oferă mai multă energie. Bineînțeles, câteodată este nevoie de discuții individuale, dar pentru acest lucru se pot folosi sălile de ședințe.

Un alt studiu realizat de Institutul Suedez de Cercetare a Stresului arată că persoanele care lucrează într-un spațiu de birouri deschis sunt mai des absente pe motiv de boală decât cele care au propriul birou. Acest lucru este cauzat atât de riscul mai ridicat pentru infecții, cât și de nivelul mai ridicat de stres.

Prin urmare, sunt mulți factori de luat în calcul când alegi mediul de lucru cel mai potrivit pentru organizația ta și este bine să cunoști avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni pentru a lua o decizie informată și a contrabalansa aspectele negative.

Sursa foto: Be interior decorator

Adăugat: 09/05/2014
Beneficiile prietenilor şi ale familiei asupra sănătăţii - de ce este sănătos să petrecem timp cu cei dragi Beneficiile prietenilor şi ale familiei asupra sănătăţii - de ce este sănătos să petrecem timp cu cei dragi

În pragul sărbătorilor pascale, dar şi pentru că ne vom bucura de un weekend lung de 1 mai, vrem să îţi dăm un motiv în plus de a te relaxa şi de a te bucura de cei dragi: este foarte bine pentru sănătate. De la reducerea nivelului stresului, la ajutorul de a te lăsa de fumat şi de a căpăta obiceiuri de viaţă mai sănătoase, îţi prezentăm câteva dintre beneficiile de a petrece timp cu prietenii şi familia.

 

A fi părinte lungeşte viaţa

A fi părinte, în special mamă, lungeşte durata vieţii, conform unui studiu realizat în Danemarca asupra a 21 276 de cupluri. Cercetarea, publicată în Journal of Epidemiology and Community Health, a arătat că femeile care au născut sunt de patru ori mai puţin predispuse la a muri prematur de cancer, accidente vasculare sau alte boli vasculare. Şi taţii prezintă un risc mai mic de a muri din aceste cauze, raportează HuffPost UK.

 

Reţelele sociale extinse sunt bune pentru sănătatea ta

A avea legături sociale numeroase şi puternice ajută la o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă, conform unui studiu realizat de cercetători de la Brigham Young University şi University of North Carolina at Chapel Hill. Studiul arată că impactul legăturilor sociale asupra longevităţii este la fel de mare ca cel care poate fi observat între fumători şi nefumători, raportează revista TIME. Studiul se bazează pe informaţii culese de la 300 000 de oameni, participanţi în 148 de studii diferite, publicat în jurnalul PLoS Medicine.

 

Prietenii şi familia îţi influenţează obiceiurile legate de sănătate

Prietenii şi familia joacă un rol important în definirea stilului de viaţă pe care îl abordezi, spune o anchetă din 2011. Blisstree.com a raportat că 36% dintre cei intervievaţi au spus că alegerea lor în materie de nutriţie este influenţată de prieteni şi de familie. 46% dintre persoanele participante la anchetă au spus că cei dragi îi ajută să aibă un stil de viaţă mai sănătos.

 

A vorbi cu mama reduce stresul

Discuţiile cu mama pot reduce stresul, potrivit unui studiu din 2010, realizat de cercetători de la University of Wisconsin-Madison. Health.com a raportat că discuţiile la telefon cu mamele scad hormonul stresului şi măresc cantitatea de oxitocin - o substanţă care ne face să ne simţim bine, la fetele tinere, între 7 şi 12 ani. Mamele ştiu instinctual cum să îşi liniştească copii.

 

Surorile şi fraţii răspândesc fericirea

A petrece timp cu sora te ajută să te simţi mai fericit, potrivit unui studiu de la University of Ulster, condus pe 571 de oameni, cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani. Mai mult, cei care au surori raportează şi o comunicare mai bună cu familia. “Comunicarea emoţiilor este fundamentală pentru o viaţă psihologică sănătoasă, iar a avea surori înlesnește acest lucru în familii”, spune cercetătorul Tony Cassidy pentru BBC News. De asemenea, cei care au o soră sau un frate sunt mai predispuşi la a face fapte bune, conform unui studiu condus de Journal of Family Psychology.

Adăugat: 18/04/2014